اطلاعیه کنسولی
بخش کنسولی
با سلام و آرزوی سلامتی و شادکامی همه هموطنان
بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند (ولینگتون) در راستای هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کنسولی به هموطنان، تا کنون کوشیده است که انجام امور کنسولی هموطنان را در سریعترین زمان و تا حدممکن به صورت غیرحضوری انجام و اسناد و مدارک صادره را از طریق پست سفارشی به آدرس آنان ارسال نماید.
تا جایی که مشاهده میگردد که برخی هموطنان با اعتماد به این رویه تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، درخواست اسناد و مدارکی همانند گذرنامه و یا گزارش عدم سوء پیشینه (POLICE REPORT) را تا آخرین روزهای ممکن به تاخیر انداخته و در فرصت کوتاهی از زمان باقیمانده جهت تمدید روادید، اقامت و یا هر نیاز کنسولی دیگری اقدام به ثبت درخواست (در سامانه میخک) و ارسال اسناد و مدارک می نمایند که بروز هرگونه اختلال ناخواسته از قبیل تاخیر در وصول مدارک ارسالی توسط پست و یا قطعی مقطعی زیرساخت های سامانه میخک و یا هر مشکل انسانی، نرم افزاری و سخت افزاری ممکن دیگر، می تواند موجب تاخیر در روند کنونی شده و آماده سازی اسناد ضروری آنها را دچار تاخیر نماید.
لذا با تاکید بر عزم این سفارت در تداوم ارائه خدمات سریع و سهل، جهت اجتناب از بروز هرگونه مشکل ناشی از تاخیر در آماده سازی اسناد مورد نیاز، اکیدا توصیه می گردد که ثبت درخواست و ارسال اسناد و مدارک مورد نیاز را در چارچوب زمانی مناسب به انجام رسانند تا در صورت بروز هرگونه اختلال ناخواسته، روند امور شخصی آنها دستخوش مشکلاتی نگردد.
از این رو پیشنهاد می گردد که حداقل یک ماه قبل از زمان مورد نظر (تکمیل اسناد اداره مهاجرت، ثبت نام دانشگاه و . . . ) نسبت به ثبت درخواست در سامانه میخک و ارسال اسناد و مدارک مورد نیاز اقدام نمایند تا بروز هرگونه اختلال ناخواسته و اجتناب ناپذیر، مشکلی در امور زندگی آنها به وجود نیاورد.
با تشکر
بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران - ولینگتون