امورکنسولی

خدمات امور کنسولی و ایرانیان

تذکر مهم در خصوص مراجعات حضوری کنسولی

 

از متقاضیان محترم درخواست می شود که حتما قبل از مراجعه حضوری به سفارت از طریق تماس تلفنی نسبت به تعیین وقت اقدام فرمایند. 

اطلاعات اولیه و ضروری امور کنسولی

 

1- هموطنان عزیز ایرانی برای کسب هرگونه اطلاعات کنسولی می توانند به بخش های مربوطه در سایت سفارت مراجعه کنند و در صورتی که اطلاعات مورد نظر آنان در سایت سفارت وجود نداشت میتوانند به سامانه امور کنسولی و ایرانیان وزارت امورخارجه و یا تارنمای آشنایی با خدمات کنسولی با آدرس زیر مراجعه نمایند.

http://econsulate.mfa.ir

2- بمنظور ثبت نام و ورود به سامانه میخک ، جهت ثبت درخواستهای خود، از مرورگر Google chrome استفاده نمایید

3- نمونه عکسهای مورد استفاده برای گذرنامه و شناسنامه (کلیک نمایید)

4- لطفا مدارک خود را به دلیل ایمنی و عدم آسیب توسط پست و در پاکت سفارشی ارسال نمایید.

5- یک عدد پاکت اضافه ثبت (رجیستر) شده برای برگشت اصل مدارک که نشانی درخواست کننده در قسمت گیرنده نوشته شده باشد همراه مدارک ارسال نمایید.( لطفا کدهای رهگیری مربوط به پاکت های ارسال و همچنین برگشت مدارک را تازمان دریافت مدارک نزد خود نگهدارید.)

6- با توجه به اینکه در برخی از فرم های  کنسولی درج مشخصات گذرنامه ای صرفا با زبان فارسی پیش بینی شده، حتما مشخصات گذرنامه ای خود را به زبان انگلیسی نیز بنویسید. لطفا تاریخ آخرین خروج از ایران در فرم های کنسولی مربوطه به تاریخ شمسی درج شود.

7- لطفا فرمهای کنسولی را خوانا و با حوصله تکمیل نموده و ایمیل ، شماره تماس و آدرس خود را برای تماسهای ضروری بعدی درج نمایید.

8- لطفا عکس های مورد نیاز برای انجام خدمات کنسولی را حتما پشت نویسی کرده و آنها را در فرمهای مربوطه در محل الصاق عکس با چسب مایع  الصاق نمایید.

9- مدارک کنسولی را به آدرس پستی سفارت به شرح ذیل ارسال نمایید.

151TEANAU ROAD

HATAITAI, WELLINGTON - 6021

10- به منظور کمک در تسریع انجام کار، نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و نوع درخواست خود را بر روی پاکت محتوی مدارک نیز به خط خوانا بنویسید.

11- از ارسال مدارک بصورت ناقص جدا خودداری نمائید، در غیر اینصورت مدارک عیناً عودت داده خواهد شد.

12- حضور در سفارت برای تایید انواع وکالتنامه و گواهی امضاء و متقاضیان گذرنامه که دارای پرونده در سفارت نمی باشند، الزامی می باشد. متقاضیان دریافت شناسنامه فرزندان زیر 15 سال که در نیوزیلند متولد شده اند، می توانند با تکمیل فرم وکالتنامه که ذیل فرم درخواست شناسنامه برای افراد زیر 15 سال درج گردیده، مدارک خود را از طریق پست به سفارت ارسال نمایند و نیازی به حضور در سفارت نمی باشد.

13- متقاضیان صدورانواع گواهی امضاء ، وکالتنامه و  گواهی سوء پیشینه پس از اقدام از طریق سامانه میخک و دریافت کد رهگیری بایستی برای تایید آن به همراه مدارک هویتی ایرانی (شناسنامه، گذرنامه معتبر ایرانی ، کارت ملی ) و مدرک اقامتی نیوزیلند ( ویزای معتبر یا گذرنامه نیوزیلند) به سفارت مراجعه نمایند.

14- تایید مدارک تحصیلی - دانشجویی و مدارک درمانی - پزشکی صرفا از طریق سامانه میخک امکان پذیراست.

15- ارسال اصل کارت پایان خدمت برای آقایان زیر۵۰ سال جهت درج محل اقامت نیوزیلند در گذرنامه واخذ مجوز خروج مکرراز ایران الزامی می باشد.

16- شهروندان عزیزی که گذرنامه های خود را درسفارت ایران تجدید می کنند و کشورمحل اقامت آنها در گذرنامه ایران درج می شود، بایستی پس از اولین ورود به کشور، اجازه خروج از کشور را از پلیس مهاجرت و گذرنامه  ج.ا.ایران در داخل کشور دریافت نمایند. ارائه اصل کارت پایان خدمت برای آقایان زیر50 سال و نیز رضایتنامه همسر (تایید شده توسط سفارت از طریق سامانه میخک) برای خانم های متاهل و رضایتنامه پدر برای اطفال زیر 18 سال هنگام مراجعه به پلیس مهاجرت و گذرنامه الزامی می باشد.

17- جهت تسریع در انجام کار و رفاه حال خود (به جزء مواردی که حضور متقاضی الزامیست)، حتی المقدور از مراجعه و تماس تلفنی غیر ضروری با سفارت خودداری نمائید.

18- پاسخگوئی به تلفن های کنسولی همه روزه از ساعت 14 الی 15:30 به وقت ولینگتون به غیر از روزهای شنبه و یکشنبه وتعطیلات رسمی انجام می شود.

19- هموطنان عزیز جهت اطلاع از هزینه های خدمات امور کنسولی می توانید به صفحه مربوط به جدول هزینه ها مراجعه نمایید. ( اینجا)

20- متقاضیانی که به هرعلت موفق به تماس تلفنی با بخش کنسولی نگردیده اند می توانند سوالات و یا درخواست ملاقات حضوری خود را به آدرس زیر ایمیل کنند تا در اولین فرصت با آنان تماس گرفته شود

Wlg.consular@mfa.gov.ir