امورکنسولی

اجازه خروج مشمولین

اجازه خروج مشمولین

صدور اجازه خروج مشمولین:

  “هشدار: مهر خروج مشمولین با مضمون "تا اطلاع ثانوی " باطل شده و معتبر نمی باشد و بایستی مهر جدید دریافت نمایید. 

           کلیه مشمولان غایب مقیم خارج از کشور (متولدین سال 1355 به بعد) که حد اقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می توانند تا پایان سال 1405 حداکثر دو بار در سال (شمسی)  و مجموعا 90روز توقف، به ایران تردد نمایند. این مجوز خروج به کسانی تعلق می گیرد که حداقل سه سال در خارج از کشور زندگی کرده باشند و محل اقامت آنها در گذرنامه خارج از کشور(برای مثال نیوزیلند) درج شده باشد. در صورتی که محل اقامت در گذرنامه  ایران درج شده است ابتدا باید نسبت به تعویض گذرنامه جهت تغییر محل اقامت تعویض گذرنامه ) اقدام و همزمان مدارک درخواست خروج مشمولین نیز ارسال گردد.

توجه: مشمولان متولد قبل از سال 1355 بایستی برای درخواست معافیت عفو رهبری اقدام نمایند. جهت اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

           توجه مهم: دانشجویان مشمول خارج از کشور که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند، پس از اتمام تحصیل، انصراف یا ترک تحصیل و یا اخراج در صورت داشتن 3 سال اقامت در خارج از کشور،  از تاریخ شروع غیبت می توانند خروج مشمولین دریافت نمایند. تاریخ شروع غیبت باید توسط مراجع رسمی در ایران به این سفارت اعلام گردد. این متقاضیان( دانشجویان) می بایست اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهند:

  1.       تایید مدرک فارغ التحصیلی، انصراف یا ترک تحصیل و یا اخراج توسط سفارت (بخش تایید)
  2.       بروزرسانی وضیعت خود در" سامانه سجاد" و تکمیل تعهدنامه و مدارک مورد نیاز توسط متقاضی و ارائه به وزارت علوم توسط بستگان (رشته های مربوط به وزارت علوم)
  3.       مراجعه بستگان در ایران به وزارتین علوم و یا بهداشت( با توجه به رشته تحصیلی) جهت لغو معافیت تحصیلی.
  4.      ارائه گواهی لغو معافیت تحصیلی و ضبط وثیقه توسط بستگان به اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در تهران جهت اعلام به سفارت.
  5.      پس از حصول اطمینان از ارسال نامه شروع غیبت از وزارت امور خارجه به این سفارت، متقاضی می تواند با مراجعه حضوری و یا ارسال مدارک به سفارت  نسبت به درخواست مجوز خروج مشمولین اقدام نمایند.
     توجه: قبل از تاریخ شروع غیبت، امکان درج مجوز خروج مشمولین وجود ندارد. 

**************

مدارک لازم برای درج مهر خروج مشمولین:

      1- ثبت نام در سامانه میخک ( چنانچه قبلا برای امور دیگر ثبت نام کرده اید نیاز نمی باشد)

      2- ورود به سامانه میخک و تکمیل فرم " درخواست اجازه خروج" و دریافت کد رهگیری - در فرم درخواست سامانه عنوان " اجازه خروج مشمولین " را انتخاب نمایید.

      3- اصل گذرنامه ایرانی

      4- تصویر مدرک اقامت

     5- مبلغ هزینه درج مهر واریزی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون برای کسانی که قبلا از این خروجی استفاده نموده اند، 37 دلار، برای کسانی که برای اولین بار متقاضی استفاده از خروج مشمولین می باشند، 93 دلار نیوزیلند، و برای  فارغ التحصیلان دانشگاهی که نامه شروع به غیبت آنها از ایران آمده باشد،  37 دلار است. (حتما نام کامل خود را در پشت پاکت پستی بنویسید)

      6- یک عدد پاکت پستی معتبر با ذکر آدرس دقیق جهت برگشت اصل گذرنامه. مدارک ناقص عودت داده خواهد شد. دقت فرمایید که حتما نام کامل خود را در پشت پاکت پستی بنویسید.

جهت اطلاع از زمان دریافت مدارک توسط سفارت و ارسال مجدد آنها برای شما، لطفا شماره تلفن همراه خود را روی پاکت درج نمایید.

آدرس پستی سفارت در ولینگتن:         

Address: 151 Te Anau Road, Hataitai, Wellington New Zealand.6021