امورکنسولی

اجازه خروج دانشجویی

           اجازه خروج دانشجویی مهری است که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در گذرنامه دانشجو و اعضاء تحت تکفل (به جز فرزندان پسر 18 سال به بالا) خانواده وی درج می شود و مدت اعتبار آن یکسال است . دارندگان این مجوز بر اساس تاریخ درج شده در آن می توانند درطول دوره مشخص شده سه بار به کشور تردد نمایند و مجموعا چهار ماه در ایران توقف داشته و خارج شوند.

توجه: دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند یا انصراف داده اند و یا اخراج شده اند و یا ترک تحصیل نموده اند برای اطلاع از شرایط استفاده از مجوزخروج مشمولین به بخش  نظام وظیفه سایت مراجعه نمایند.

 

  مراحل و چگونگی دریافت اجازه خروج دانشجوئی به ترتیب:

=اطمینان از تایید پرونده تحصیلی دانشجوئی( قبل از تایید اقدام نخواهد شد) چنانچه برای مقطع در حال تحصیل پرونده تایید شده دارید، نیاز به تشکیل دوباره نمی باشد.

=  بارگذاری گواهی اشتغال به تحصیل با تاریخ روز و دریافت کد رهگیری ( سامانه میخک)

= ورود به سامانه میخک و تکمیل درخواست " اجازه خروج" و دریافت کد رهگیری- در فرم در خواست اجازه خروج سامانه عنوان " دانشجو" را انتخاب نمایید. همسر  دانشجو نیز برای دریافت خروج دانشجوئی لازم است در سامانه میخک بنام خودش ثبت نام و در خواست اجازه خروج دانشجوئی را تکمیل و کد رهگیری دریافت نماید و برای فرزندان زیر 18 در پرونده پدر در خواست خروج دانشجوئی ثبت و کد رهگیری دریافت شود.

= ارائه حضوری و یا ارسال پستی مدارک زیر به بخش کنسولی سفارت

  • اصل گذرنامه معتبر ایرانی
  •  درخواست مهر خروج دانشجوئی با ذکرتاریخ سفر
  • گواهی اشتغال به تحصیل و کد رهگیری دریافت شده برای آن (بند 2)  
  • کپی کارت نظام وظیفه برای آقایانی که به عنوان همسر دانشجو درخواست مجوز خروج دانشجوئی دارند.( خانم دانشجو می باشد) 

 توجه: درصورتیکه درخواست خود را با پست ارسال می نمایید یک عدد پاکت پستی  منــاسب ضد آب با درج آدرس دقیق و شماره تماس بهمراه مدارک برای برگرداندن اصل گذرنامه ارسال نمایید. در صورت ناقص بودن مدارک، عودت داده خواهد شد.