امورکنسولی

درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

          هموطنانی که متقاضی دریافت برگه عدم سوء پیشینه از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران می باشند می توانند به یکی از دو روش زیر درخواست خود را ارائه نمایند:

 1- روش حضوری حد اقل 15 روز تا سه ماه زمان می برد.  ( در زمان ثبت نامه در سامانه میخک حتما گزینه حضوری فعال شده باشد)

2- روش غیر حضوری حد اقل 15 روز تا سه ماه زمان می برد. ( در زمان ثبت نامه در سامانه میخک حتما گزینه غیر حضوری فعال شده باشد)

     در روش حضوری اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

        1- ورود به سامانه میخک ==> ثبت نام در سامانه ==> ورود به قسمت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه ==>  تکمیل دقیق اطلاعات خواسته شده ==> آپلود عکس جدید پرسنلی 3*4 یا 6*4 ( بانوان با حجاب اسلامی)، فقط صفحه اول شناسنامه ، کارت ملی و صفحه مشخصات گذرنامه معتبر ایرانی بطور کامل و در ابعاد واقعی  و واضح و در پایان تایید و دریافت کد رهگیری. مدارک را اسکن و حاشیه آنها را حذف نمایید (کراپ کنید) و قبل از آپلود از درست و خوانا بودن و صحیح قرار گرفتن آنها مطمئن شوید.

2- تکمیل   فرم درخواست

        پس از دریافت کد رهگیری میخک ، بعد از تعیین وقت برای انجام انگشت نگاری با همراه داشتن اصل مدارک آپلود شده(اصل شناسنامه ، اصل کارت ملی ، اصل گذرنامه ایرانی)  و مدرک معتبر اقامتی به بخش کنسولی  مراجعه نمایید. برای انگشت نگاری حضور متقاضی همراه با مدارک ذکر شده الزامی است. توجه داشته باشید پس از دریافت کد رهگیری 85 روز فرصت دارید برای انگشت نگاری مراجعه نمایید. در صورت عدم مراجعه در این مدت درخواست شما بصورت خودکار بایگانی می شود و لازم است دوباره کد رهگیری دریافت نمایید.

توجه : افرادیکه شناسنامه و کارت ملی  آنها در ایران می باشد ، می توانند از بستگان خود بخواهند اصل مدارک را برای تایید و ارسال کپی به سفارت، در تهران به وزارت امور خارجه واقع در خیابان امام خمینی (ره)  ، جنب سردر باغ ملی ساختمان شماره 3 و در سایر استانها به دفاتر وزارت امور خارجه ارائه نمایند و هنگام مراجعه حضوری جهت انگشت نگاری، شماره نامه ارسالی از ایران را  اعلام نمایند.

 ساعات پذیرش حضوری در بخش کنسولی سفارت:

 هر روز از ساعت 9 صبح تا 13:30 

 هزینه  درخواست گواهی عدم سوء پیشینه 47 دلار 

هزینه اخذ آثار انگشتان در سفارت 47دلار

        پس از انجام انگشت نگاری ، در صورت نیاز و بنا به درخواست شما، نامه ثبت درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای ارائه به مقامات محل صادر می شود،که هزینه آن 35 دلارمی باشد.

 نکات قابل توجه:

          در روش حضوری حد اقل 15 روز تا سه ماه و یا بیشتر و در بعضی موارد تا چند ماه زمان می برد و پس از صدور به ایمیل مندرج در پرونده متقاضی ارسال می شود. لطفا پس از این مدت پوشه Inbox و Spam  ایمیل خود را ببینید. آخرین وضعیت درخواست خود را می توانید در قسمت گزارش فردی در پروفایل شخصی خود در سامانه میخک ببینید و پس صدور نیز در قسمت  " بررسی صحت مدارک " سامانه میخک گواهی صادره را مشاهده و دانلود نمایید.
         
          چنانچه اصل برگه گواهی مورد نیاز باشد، یک نسخه از آن توسط سفارت برابر اصل شده و به شما ارائه خواهد شد. در این صورت می توانید با ارسال یک عدد پاکت پستی بازگشت که آدرس خود را بر روی آن نوشته اید، تقاضای خود را به بخش کنسولی سفارت اعلام نموده؛ و یا بصورت حضوری مراجعه نمایید.

             روش غیر حضوری اقدامات زیر را انجام دهید:

         هموطنانی که  بصورت حضوری برای انگشت نگاری به سفارت مراجعه نمایند ، درخواست خود را با تهیه و ارسال مدارک زیر به سفارت ارائه نمایند.    

 ورود به سامانه میخک ==> ثبت نام در سامانه ==> ورود به قسمت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه ==>  تکمیل دقیق اطلاعات خواسته شده ==> آپلود عکس جدید پرسنلی 3*4 یا 6*4 ( بانوان با حجاب اسلامی)، فقط صفحه اول شناسنامه ، کارت ملی و صفحه مشخصات گذرنامه معتبر ایرانی بطور کامل و در ابعاد واقعی  و واضح و در پایان تایید و دریافت کد رهگیری.(مدارک را اسکن و حاشیه آنها را حذف نمایید(کراپ کنید) و قبل از آپلود از درست و خوانا بودن و صحیح قرار گرفتن آنها مطمئن شوید)

ارسال مدارک ذیل  علاوه بر کدرهگیری میخک 

1- شناسنامه  یکسری کپی

2- یکسری کپی از صفحه مشخصات گذرنامه ایرانی معتبر ( حداقل 10 ماه اعتبار)

3- ارسال تعداد دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید جدید 3*4 یا پاسپورت سایز بدون کلاه و عینک و پشت نویسی شده و بانوان با حجاب کامل اسلامی

4- یک نسخه کارت انگشت نگاری با کیفیت بالا که دارای شرایط لازم باشد: مشخصات درج شده در کارت انگشت نگاری بر اساس گذرنامه ایرانی و بدون خط خوردگی باشد- انگشت نگاری باید توسط مرکز رسمی پلیس و یا مراکز تحت نظارت آنها انجام شود - کارت انگشت نگاری باید در پاکت در بسته و پلمپ شده توسط پلیس باشد( می توانید از پلیس بخواهید کارتهای انگشت نگاری را به همراه تصویر گذرنامه شما مستقیما به آدرس پستی سفارت ارسال نماید و سپس سایر مدارک را ، حد اکثر یک هفته بعد، جداگانه خودتان به سفارت ارسال نمایید) 

5- تصویر مدرک اجازه اقامت مانند برگه ویزای دائم ، ویزای دانشجوئی و ..... .`

6- قبض پرداخت در وجه سفارت به شماره ۳۸۹۰۱۱۰۰۸۳۹۵۷۰۱ کیوی بانک

7- یک عدد پاکت سفارشی و آدرسدار برای برگرداندن اصل مدارک.

8- تکمیل   فرم درخواست

لازم به ذکر می باشد: 

الف - در زمان ثبت نام در سامانه میخک حتما گزینه حضوری و یا غیر حضوری را فعال نمایید. 

ب- در صورت هرگونه نقص از جمله کامل نبودن فیلدهای فرم درخواست ، عین مدارک جهت تکمیل عودت داده می شود.

ج- جهت گرفتن گواهی نهایی عدم سوء پیشینه پس از دریافت گزارش پلیس بین الملل( اینترپل) با بخش کنسولی سفارت تماس گرفته تا گواهی نهایی آماده و ارسال گردد.