امورکنسولی

روادید الکترونیک

روادید

( VISA )

           

نکته 1: درخواست کنندگان محترم ویزا دقت فرمایید، اعتبار کلیه ویزاهای صادر شده ایران، از زمان صدور تا زمان ورود به ایران، حداکثر 89 روز می‌باشد. این بدین معنا است که پس از دریافت ویزا، 89 روز فرصت دارید وارد کشور ایران شوید، در غیر این صورت ویزا منقضی شده و بخش کنسولی سفارت ایران هیچگونه مسئولیتی در قبال ابطال و هزینه آن ندارد. لطفا درخواست ویزا را طوری تنظیم کنید که موجب ابطال ویزا نگردد.

نکته 2: بیمه مسافرتی همزمان با صدور ویزا  صادر می‌شود. متقاضی باید صرفا هزینه صدور بیمه را زمان پرداخت هزینه ویزا جداگانه پرداخت نماید و اقدام دیگری در خصوص بیمه لازم نیست.    مبلغ هزینه بیمه 19 دلار نیوزیلند می‌باشد. 

 

 برای دریافت روادید( جهانگردی - خانواده- بستگان) جمهوری اسلامی ایران ضمن توجه به ملاحظات زیر، لطفا اقدامات خواسته شده را به ترتیب انجام دهید:

اطلاعاتی که برای درخواست روادید( جهانگردی - خانواده- بستگان ) باید بدانید:

  1.      در زمان پر کردن درخواست روادید الکترونیکی، نمایندگی ولینگتون را بعنوان محل دریافت روادید انتخاب نمایید. در صورت انتخاب اشتباه، روند درخواست صدور روادید شما با مشکل مواجه خواهد شد.
  2.      اطلاعات خواسته شدهبرای ثبت درخواست را بصورت صحیح  و دقیق تکمیل نمایید.  در صورت درست نبودن اطلاعات، درخواست شما رد خواهد شد.
  3.     روادید جهانگردی ( Tourist)در حال حاضر این روادید با مدت اقامت حداکثر 90 روز و اعتبار89 روز از تاریخ صدور، صادر می‌شود.  بدین معنی که از تاریخ صدور روادید در سفارت، متقاضی حد اکثر 89 روز فرصت دارد تا وارد ایران شود و پس از ورود، 90 روز می‌تواند در ایران اقامت داشته باشد. توصیه می‌شود مدارک خود را برای صدور، کمتر از یکماه مانده به تاریخ سفر ارسال نمایید.  
  4.      روادید خانواده (Family)برای فرزندان و همسران زنان ایرانی که ازدواج و نام فرزندان شان در شناسنامه آنها ثبت شده باشد روادید خانواده صادر می‌شود. این متقاضیان صفحات  شناسنامه ایرانی همسر / مادر  و گواهی ولادت فرزند را در قسمت مربوطه درخواست الکترونیکی بارگذاری نمایند و سپس تصویر این مدارک را بهمراه مدارکی که در پایین همین صفحه ( مدارک لازم) اعلام شده است، برای صدور روادید به سفارت ارسال نمایند. اگر ازدواج در شناسنامه خانم ثبت نشده و یا اسم فرزندان در شناسنامه مادر درج نشده باشد، روادید بستگان ( Family Visit ) و یا ورود (ٍEntry) درخواست نمایید.
  5.      روادید بستگان(Family Visit): اتباع خارجی که برای دیدار بستگان و فامیل ایرانی خود قصد سفر به ایران را دارند می‌توانند روادید بستگان درخواست نمایند.  در زمان ثبت درخواست مدارکی که نشان دهنده وابستگی و نسبت فامیلی آنها می‌باشد را بارگذاری نموده و شماره ملی و اطلاعات میزبان را ثبت نمایند. برای صدور این روادید، پس از دریافت تاییدیه و موافقت، مدارک ذکر شده در پایین همین صفحه (مدارک لازم) را برای صدور به سفارت ارسال نمایند.  بررسی این روادید در ایران انجام می‌شود.
  6.     برای گذرنامه‌های غیر نیوزیلندی و اسناد مسافرتی نیوزیلندی ( پناهندگی) که صاحب آن شهروندی نیوزیلندی ندارد, باید مدرک اقامت متقاضی در نیوزیلند، در فیلد مربوطه بارگذاری شود. داشتن اقامت قانونی نیوزیلند برای درخواست روادید الزامی می‌باشد.
  7.      برای اتباع جمهوری اسلامی ایران که دارای تابعیت خارجی نیز می‌باشند روادید صادر نمی‌شود. این افراد باید با گذرنامه و مدارک ایرانی به کشور تردد نمایند.
  8.      تمامی متقاضیان ویزا ازجمله برای کودکان، باید هزینه روادید مربوطه را برابر تعرفه تعیین شده پرداخت نمایند. هزینه پرداخت شده قابل برگشت نمی‌باشد.
  9.      ارائه هرگونه مدرک جعلی و اطلاعات غیر واقعی برای دریافت ویزا , منجر به رد درخواست شده و ممکن است ممنوعیت ورود به ایران در پی داشته باشد. برابر مقررات در صورت مشخص شدن هرگونه مدارک و اطلاعات غیر واقعی پس از صدور ویزا، مقامات مرزی  می‌توانند از ورود متقاضی به ایران جلوگیری نمایند.
  10.       برای متقاضیان زیر 18 سال ارسال مدارک زیر بهمراه سایر مدارک الزامی است:  1-کپی گواهی ولادت 2-کپی پاسپورت پدر 3- اجازه پدر مبنی بر مسافرت فرزند به همراه مادر یا شخص بزرگسال دیگر
  11.      دارندگان گذرنامه آمریکا , انگلستان , کانادا برای دریافت روادید نیاز به مجوز از ایران دارند. این متقاضیان و یا میزبان و دعوت کننده آنها, باید از طریق آژانسهای توریستی در داخل ایران و یا آژانسهای خارجی که مرتبط با آژانسهای مستقر در ایران هستند برای دریافت مجوز روادید اقدام نمایند.
  12.      داشتن بیمه مسافرتی برای صدور روادید و ورود به ایران الزامی است: تمامی دارندگان روادید سفر به ایران، باید برای مدت اقامت خود در ایران، بیمه نامه مسافرتی( حوادث و سلامت) داشته باشند.  این بیمه نامه باید توسط شرکتهای معتبر ایرانی که مجوز صدور این نوع بیمه را در خارج از کشور دارند، صادر شود. نام و نام خانوادگی دارنده روادید( طبق گذرنامه و سند مسافرتی)، مدت اقامت در ایران و تاریخ اعتبار باید در بیمه نامه نوشته شده باشد. برای صدور روادید، تصویر بیمه نامه را همراه مدارک به سفارت ارسال نمایید.
  13.      روادید صادره بصورت الکترونیکی بوده و پس از صدور به ایمیل ثبت شده در درخواست ارسال می‌شود. (برای یافتن ویزای صادر شده، Inbox و Spam ایمیل را ببینید). پس از دریافت آنرا پرینت گرفته و برای ورود و خروج  از ایران همراه خود داشته باشید.
  14.      لطفا به مدت اعتبار ویزای دریافتی دقت نمایید.  معمولا اعتبار روادید صادر شده از تاریخ صدور, سه ماه است و بعد از پایان اعتبار ویزا نمی‌توانید وارد ایران شوید.  مدت اقامت از زمان ورود به ایران محاسبه خواهد شد.  در صورتیکه طی سه ماه آینده قصد سفر به ایران دارید تقاضای ویزا کنید در غیر اینصورت اعتبار ویزا قبل از سفر شما منقضی خواهد شد.
  15.      قبل از اطمینان از دریافت ویزا بلیط تهیه ننمایید. در صورت تاخیر در بررسی و صدور ویزا , این سفارت هیچگونه مسئولیتی در قبال بلیط دریافت شده شما ندارد.
  16.      متقاضیانی که مجوز روادید و تاییدیه ویزا از طریق آژانس های مسافرتی ایران دارند، نیاز به ثبت درخواست ندارند. این افراد مدارک خواسته شده را جهت صدور روادید به سفارت ارسال نمایند.
  17.      در انتخاب نوع ویزا دقت نمایید.  در صورتیکه شرایط دریافت ویزای درخواستی را نداشته باشید درخواست شما رد خواهد شد و هزینه پرداختی قابل برگشت نمی‌باشد.
  18.      دارندگان گذرنامه نیوزیلندی می‌توانند روادید فرودگاهی، در فرودگاههای ایران نیز دریافت نمایند. لطفا امکان سوار شدن به پرواز بدون داشتن ویزا را، از هواپیمائی که قصد سفر با آن را دارید، سوال نمایید.
  19.       آخرین وضعیت درخواست و نیز امکان لغو درخواست از طریق لینک زیر قابل انجام می‌باشد:        https://evisatraveller.mfa.ir/en/request/status/ 

برای شروع درخواست به ترتیب زیر اقدام نمایید:

  1.        ورود به سامانه روادید الکترونیک جمهوری اسلامی ایران از طریق لینک  https://evisatraveller.mfa.ir/en/request/ و دریافت رسید ثبت درخواست.
  2.       پس از ثبت و دریافت رسید درخواست, منتظر ایمیل تایید ویزا بمانید و در صورت تایید ویزا نسبت به ارسال مدارک لازم را  جهت بررسی و صدور ویزا به آدرس سفارت اقدام  نمایید.  برای درخواست و صدور ویزا نیاز به مراجعه حضوری به سفارت نمی‌باشد، مگر در مواردی که سفارت تشخیص بدهد؛ در مورد این درخواستها، پس از دریافت مدارک موضوع به متقاضی برای مراجعه اعلام خواهد شد.

151 Te Anau Road, Hataitai, Wellington 6021

نکته مهم: خواشمند است تنها مدارک خود را زمانی به سفارت ارسال فرمایید که ایمیل تاییدیه موافقت با صدور ویزا برای شما ارسال شده باشد.

حداقل مدت زمان لازم جهت دریافت نتیجه درخواست از تاریخ وصول مدارک به سفارت

14 روز کاری

درخواست ویزای معمولی

ظرف24 ساعت پس از دریافت مدارک در سفارت

درخواست ویزای فوری

لطفا تا سه روز کاری بعد از پایان مدت تعیین شده پیگیری ننمایید.

مدارک لازم: 

   مدارک زیر را ارسال نمایید.

  •  برگ ثبت درخواست روادید
  • کپی رنگی برابر با اصل شده صفحه اول پاسپورت  (نیازی به ارسال اصل پاسپورت نمی‌باشد)
  • تصویر بیمه نامه مسافرتی.
  • تصویر ویزا و اقامت نیوزیلند، برای گذرنامه‌های غیر نیوزیلندی  و همه اسناد مسافرتی که تابعیت و شهروندی نیوزیلند را ندارند.  این مدرک در زمان تکمیل وثبت درخواست در سامانه روادید الکترونیک  در فیلد مربوطه بارگذاری شود.
  • گواهی واکسیناسیون کامل کوید-19 که حداقل دوهفته از تزریق دوز دوم گذشته باشد.  
  •  رسید پرداخت: خواهشمند است جهت پرداخت هزینه ویزا بصورت اینترنت بانک از شماره حساب زیر استفاده فرمایید:

389011008395701

توجه  نتیجه بررسی درخواست ( صدور ویزا و یا رد درخواست) به صورت الکترونیکی به ایمیل ثبت شده در درخواست آنلاین شما ارسال می‌شود.  لطفا فولدر اسپم ایمیل خود را نیز ببینید.

 

هزینه‌ها به دلار نیوزیلند می‌باشد

شهروند و دارای گذرنامه

جهانگردی

اقامت تا 90 روز

روادید ورودورود بستگان

اقامت تا 90 روز

عادی

فوری

عادی

فوری

نیوزیلند

222

333

259

389

استرالیا

185

278

222

333

افغانستان

148

222

185

278

انگلستان

333

500

370

555

کشورهای اتحادیه اروپا

93

139

111

167

گذرنامه عراقی

نیاز به ویزا ندارد

نیاز به ویزا ندارد

نیاز به ویزا ندارد

نیاز به ویزا ندارد

 

            *ویزای خانواده فقط برای همسر و فرزندان بانوان ایرانی صادر خواهد شد.  برای درخواست این ویزا بایستی ازدواج و نام فرزندان در شناسنامه ایرانی خانم درج شده باشد و کپی تمام صفحات آن ارائه شود.