امورکنسولی

تجدید گذرنامه

مراحل  صدور گذرنامه برای افراد مقیم و دارای روادید:

الف- ثبت نام در سامانه میخک  ودریافت کدرهگیری :متقاضیان گذرنامه لازم است با مراجعه به سامانه "مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی" ابتدا نسبت به تشکیل پرونده و ثبت نام اولیه(پروفایل) اقدام و سپس با استفاده از منوی درخواست صدور گذرنامه ، درخواست خود را ثبت نموده و مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایند. سپس شماره رهگیری (که به ایمیل متقاضی ارسال می گردد) رانیزهمراه مدارک ذیل به نمایندگی ارسال نمایند.توجه جهت فرزندان زیر18سال لازم است ازطریق تشکیل پرونده درسامانه توسط پدراقدام شود.

تذکرمهم: جهت پیشگیری ازمشکلات آتی درزمان تکمیل فرم درسامانه دقت فرمائید:الف کلیه اطلاعات فارسی وانگلیسی مندرج درگذرنامه فعلی شامل نام ونام خانوادگی وغیره درفرم درخواست گذرنامه درج شود .ضمنا دقت فرمائید تصویرشناسنامه وغیره که لازم است درسامانه بارگذاری شودحتما باید بافرمت jpgباشد.

ب: محل تولد وصدورشناسنامه طبق مکان مندرج درگذرنامه قبلی باشد بعنوان نمونه شخصی که درگذرنامه قبلی محل تولدش همدان درج شده است درزمان تکمیل فرم محل تولد وصدورشناسنامه راهمدان درج نماید .

ج- محل تولد متولدین کلیه شهرهای نیوزیلند را نیوزیلند ثبت فرمائید.

د- ارسال مدارک ذیل:

1- اصل گذرنامه قدیمی وتصویر صفحه اول و اقامت یا ویزا

2- دو قطعه عکس 4*6 جدید زمینه سفید (کمتر از 6 ماه) غیر فوری- باکیفیت مناسب پشت نویسی شده - بدون عینک و کلاه (خانمها با پوشش اسلامی فقط گردی صورت مشخص باشد) تذکر : پیشنهاد می گردد از مراکز تخصصی عکاسی جهت گرفتن عکس مورد نیاز استفاده شود. عکس هایی که به صورت فوری گرفته می شود، جهت صدور گذرنامه از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

3- ( هزینه صدور و تعویض گذرنامه 185دلار  با محل اقامت ایران) ( هزینه صدور گذرنامه با محل اقامت نیوزیلند 222دلار)( صدور اولین گذرنامه افراد کمتر از دو سال تمام 93 دلار و با محل اقامت نیوزیلند 130 دلار) (هزینه صدورگذرنامه عابرین غیر مجاز 463دلار ) ( هزینه صدور گذرنامه مخدوش و مفقوده333دلار) ( هزینه صدور گذرنامه مخدوش و مفقوده دوم به بالا555 دلار) (هزینه صدور گذرنامه پناهندگان بار اول 370 دلار 

4-  اصل شناسنامه ، اگراصل شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت درایران می باشد به توضیحات انتهای صفحه توجه فرمائید.(چنانچه کپی برابر اصل مدارک فوق الذکر که توسط وزارت امورخارجه ایران تایید شده باشد( پلمپ مدارک باز نشده باشد) و یا اینکه توسط نوتاری پابلیک Notary Public تایید شده باشد جهت صدور گذرنامه جدید مورد تایید می باشد)  

5-  کارت ملی یا کپی برابر اصل کارت ملی (قدیم یا جدید هر کدام که دارید)

6- پاکت بازگشت  نیوزیلندپست سفارشی جهت عودت مدارک با ادرس متقاضی ودارای ترک نامبر ( ترک نامبر را جهت پیگیری از اداره پست یادداشت فرمائید )

7-تکمیل فرم اجازه خروج همسر  توسط پدر ، برای بانوان دارای همسر و فرزندان زیر 18 سال در صورتی که قبلا محل اقامت خود را تغییر نداده اند. ( ارسال  اصل گذرنامه یاشناسنامه اجازه دهنده که دارای امضاء می باشد نیز الزامی است) بعد از تایید فرم اجازه خروج همسر توسط نوتاری پابلیک (Notary Public )، آن را در قسمت مربوطه در سامانه میخک به همراه سایر مدارک  لازم بارگذاری (آپلود) و سپس ارسال نمایید. در صورت مراجعه حضوری همسر و ولی (پدر، جدپدری و یا قیم) به سفارت نیازی به تایید این فرم توسط نوتاری پابلیک نمی باشد.

          # بانوانی که محل اقامت همسرشان در گذرنامه ایرانی، نیوزیلند درج شده است نیازی به تکمیل این فرم ندارند. بجای این فرم می توانند اصل گذرنامه ایرانی و مدرک اقامتی همسرشان را ارائه نمایند.

8-- تکمیل فرم (فرم مشخصات) درخواست گذرنامه شامل اطلاعات دقیق آدرس پستی محل سکونت-آدرس پست الکترونیک شماره تلفن-آخرین مدرک ورشته تحصیلی-شغل مدت اقامت درخارج ازکشور

9- درخواست کتبی درخواست گذرنامه و تغییرمحل اقامت

 

تذکرات

تذکر1: چنانچه می خواهید محل اقامت در گذرنامه نیوزیلند باشد ، (حتما توصیه می شود )زیرا تغییر محل اقامت به معنای دریافت مهر خروج مکرر برای کلیه افرادغیر از مشمولین می باشد لذا برای تغییرمحل اقامت فرم اجازه خروج همسر را طبق توضیحات بند7تکمیل نمائید و برای بانوان اصل شناسنامه و برای بانوان متاهل اصل گذرنامه وتصویر برابر اصل صفحه اول و دوم شناسنامه خود و همسر را ارسال نمائید. ( در غیراین صورت بانوان متاهل وفرزندان زیر۱۸سال حتما به سامانه میخک مراجعه نموده اجازه خروج از کشور دریافت وجهت تایید به  سفارت ارسال نمایند ضمنا این افراد و سایر افرادی که محل اقامتشان در گذرنامه ایران درج می شود لازم است در اولین مراجعه به کشور باید جهت ثبت گذرنامه به اداره گذرنامه درتهران و شهرهای بزرگ مراجعه نمایند.

تذکر2 : برابر اعلام پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی به اطلاع می رساند: قاعده محدودیت توقف بیش از یک سال ایرانیان مقیم خارج از کشور (دارندگان گذرنامه با محل اقامت خارج از کشور) در ایران، لغو و این افراد می توانند بدون هیچ گونه محدودیت اقامتی در کشور، از مرزها تردد نمایند

 

تذکر3: افرادی که درخواست  گذرنامه بدون درخواست تغییرمحل اقامت داشته باشند درمسافرت به کشور حتما بایدبرای دریافت خروجی به اداره گذرنامه ناجا درتهران مراجعه نمایند -بانوان متاهل نیز لازم است برای دریافت خروجی حتما  اجازه خروج همسر از سامانه میخک دریافت نمایند.

مدارک تکمیلی جهت آقایان-کپی برابراصل کارت پایان خدمت  جدید برای اقایان بالاتر از۱۸ سال  

شماره حساب جهت واریز تعرفه خدمات  389011008395701 نزد کیوی بانک

 

آدرس ارسال مدارک:

151 TE ANAU ROAD

HATAITAI, WELLINGTON - 6021

 

- مدارک تکمیلی آقایان برای  درخواست گذرنامه

الف- درخواست کتبی مهرمشمولان  برای اقایان متولد  1380به قبل ومتولدین  1355الی1372 :با ذکر مدت اقامت درخارج از کشور

ب- درخواست کتبی مهرخروج دانشجوئی برای دانشجویان بدون کارت پایان خدمت وتکمبل فرم درسامانه میخک وتکمیل پرونده دانشجوئی درسامانه 

ج- دانشجویانی که باسپردن وثیقه خارج شده و تحصیلات آنان به پایان رسیده یا... و قصد تغییر محل اقامت و تبدیل مهر دانشجوئی به مهرمشمولین دارند لازم است اطلاعات مربوطه را در بخش 2 ملاحظه نمایند .

د- آقایانی که فاقد کارت پایان خدمت بوده و دارای اقامت تحصیلی بوده و متقاضی گذرنامه دانشجوئی می باشید لازم است اطلاعات مندرج دربخش 3 راملاحظه نمایند

 

  تردد مشمولین غایب ایرانی مقیم خارج از کشور: 

الف -  هزینه صدور مهر مشمولین برای بار اول 56 دلار 

ب - هزینه صدور مهر مشمولین برای بار دوم 37دلار

به اطلاع کلیه مشمولین دارای بیش از 8سال غیبت می رساند باتوجه به نامه مورخ 13/1/1398سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا کلیه مشمولین ایرانی مقیم خارج ازکشور که حداقل 3 سال درخارج از کشوراقامت دارند مجاز به تردد 2 بار با اقامت حداکثر سه ماه درسال به کشور می باشند.

شماره حساب جهت واریز تعرفه خدمات  389011008395701 نزد کیوی بانک

اگر برای گذرنامه اعضای خانواده یا چند خدمت کنسولی اقدام می فرمایید کلیه هزینه ها حتما در یک قبض برداخت شود.

تذکرمهم: 1- قبل از ارسال مدارک، یک نسخه تصویر صفحات شناسنامه و صفحات گذرنامه را برای خود نگهداری نمائید.

جهت بیشگیری از تاخیر در دریافت - مدارک را فقط ازطریق شرکت نیوزیلندپست ارسال فرموده وترک نامبر باکت بازگشتی را تا زمان دریافت مدارک نزد خود حفظ فرمایید.

تذکر 1: متقاضیانی که شناسنامه، کارت ملی و کارت نظام وظیفه آنها در ایران می باشد، قبل از ارائه درخواست و مدارک به سفارت، از بستگان خود بخواهند اصل مدارک را برای تایید و ارسال کپی به سفارت، در تهران به وزارت امور خارجه واقع در خیابان امام خمینی (ره) ، جنب سردر باغ ملی ساختمان شماره 3 و در سایر استانها به دفاتر وزارت امور خارجه درشهرهای اصفهان - اهواز- ارومیه-ایلام-بجنورد-بیرجند-بندرعباس-بوشهر-تبریز-چابهار-رشت-زاهدان-ساری-سنندج-شیراز-عسلویه-قم-قزوین-گرگان-کرمان-کیش-کرمانشاه-لار-مشهد و یزد ارائه نمایند؛ و هنگام ارسال مدارک و یا ارائه درخواست گذرنامه به سفارت، شماره نامه ارسالی از ایران را  اعلام نمایید.

 

اطلاعات تکمیلی و مهم

توجه1 : بانوان متاهل که همسرشان در ایران میباشد با توجه به اینکه برای صدور گذرنامه نیاز به رضایت کتبی همسر است، قبل از ارائه درخواست صدور گذرنامه، لازم است همسرشان، در تهران به وزارت امور خارجه واقع در خیابان امام خمینی (ره) ، جنب سردر باغ ملی ساختمان شماره 3 و در سایر استانها به دفاتر وزارت امور خارجه مراجعه و رضایت کتبی برای صدور گذرنامه ارائه نمایند و هنگام ارسال و یا ارائه درخواست گذرنامه به سفارت، شماره نامه ارسالی از ایران را  اعلام نمایید.

توجه 2 : فرزندان زیر 18 سال که ولی آنها (پدر/پدر بزرگ پدری/ قیم) در ایران می باشد با توجه به اینکه برای صدور گذرنامه نیاز به رضایت کتبی ولی است، قبل از ارائه درخواست صدور گذرنامه، لازم است ولی آنها، در تهران به وزارت امور خارجه واقع در خیابان امام خمینی (ره)  ، جنب سردر باغ ملی ساختمان شماره 3 و در سایر استانها به دفاتر وزارت امور خارجه مراجعه و رضایت کتبی برای صدور گذرنامه ارائه نمایند و هنگام ارسال و یا ارائه درخواست گذرنامه به سفارت، شماره نامه ارسالی از ایران را  اعلام نمایید.

توجه 3: بانوانی که با همسر خود مقیم نیوزیلند می باشند (به شرط ارسال اصل گذرنامه همسر) و همچنین بانوانی که همسر خارجی دارند، برای درخواست صدور گذرنامه، نیاز به موافقت کتبی همسر ندارند،.

توجه4 : متقاضیانی که به هر دلیل محل اقامت آنها در گذرنامه جدید "جمهوری اسلامی ایران" درج می شود اولین باری که با گذرنامه جدید وارد ایران می شوند باید با در دست داشتن مدارک لازم اصل شناسنامه ، کارت ملی و آقایان کارت نظام وظیفه و خانمهای متاهل رضایت شوهر و فرزندان زیر 18 سال رضایت ولی (پدر /پدربزرگ پدری/ قیم  تنظیم شده در سفارت) برای دریافت مجوز خروج به پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا مراجعه نمایند. در صورت نداشتن مجوز خروج نمی توانند از کشور خارج شوند.

توجه 5: به همه( بجز دانشجویانی که از تسهیلات دانشجوئی استفاده می نمایند) ایرانیانی که بیش از یکسال است که در نیوزیلند زندگی می کنند و محل سکونت و کار آنها  نیوزیلند می باشد ولی در گذرنامه ایرانی آنها محل اقامتشان "جمهوری اسلامی ایران" نوشته شده است و همچنین کسانیکه متولد ایران هستند و گذرنامه ایرانی ندارند و برای اولین بار از سفارت تقاضای صدور گذرنامه می نمایند، تاکید می شود به هنگام در خواست گذرنامه فرم تغییر محل اقامت را تکمیل نمایند و هزینه مربوطه را واریز نمایند

2- مدارک اضافی برای متقاضیان  که گذرنامه آنان مفقود شده است

  •       گزارش پلیس
  •        شرح حال چگونگی مفقود شدن گذرنامه
  •         پرداخت مبلغ333دلاربار اول بعنوان هزینه گذرنامه بار دوم به بالا555 دلار

3- مدارک اضافی برای متقاضیان که دارای گذرنامه خارجی می باشند

درخواست بقاء برتابعیت ایرانی

- مدارک اضافی برای متقاضیان که دارای اقامت پناهندگی می باشند

1- شرح حال و ندامت از پناهندگی

هزینه صدور گذرنامه عابرین غیر مجاز 463 دلار

شماره حساب جهت واریز تعرفه خدمات  389011008395701 نزد کیوی بانک